2011. február 8., kedd

Pintyőke fánkja

Tegnapig úgy tudtam, hogy fánkot sütni márpedig nem tudok. De szokás szerint csak ki kellett várni az ihletett pillanatot, a megfelelő recepttel együtt...

1 kg liszt
2 tasak szárított élesztő
12 dkg porcukor
2 csipet só
3 tojás sárgája
10 dkg olvasztott margarin
annyi langyos tej, amitől a tészta lágy lesz, de nem ragadós (kezdő háziasszonyok kedvenc mondatai közé, hehe)


Fél óra simogatás, dagasztás után paplanbacsavarós pihentetés még legalább fél órára.
Aztán másfél ujjnyira nyújtottam (legközelebb lehet, hogy kettőre hagyom) és kiszaggattam. (Virágforma by ikea) A maradékból , ahogy azt már anyukám, nagymamám és dédmamám is tette, emberkét gyúrtam...

Sütés lassan! Nem a legforróbb fokozaton (én hatos skálán a négyesre állítottam a villanytűzhelyet).
Pintyőke ajánlása szerint először a lisztes oldalát kell sütni (érdemes figyelni a bevált babonákra, ezek így vannak jól, nem kell érteni :-))  ) Sőt, az első felét fedő alatt (ez most lemaradt, de ki fogom próbálni)







Íme: jó volt. Porcukor, baracklekvár, nyami.

6 megjegyzés:

  1. a mákot annyira nem szeretem, de ezt biztosan ki fogom próbálni!!!:o))

    VálaszTörlés
  2. Remélem neked is jól sikerül!

    VálaszTörlés
  3. most, hogy itthon vagyok pár napot, sztem holnap ki is próbálom. alig várom! :o)
    (valami gond van az idő-beállítással, én nem éjjel kommenteltem... :o)

    VálaszTörlés
  4. Jó lágyra gyúrd a tésztát, az fontos! Átállítottam a Csendes- óceáni időzónát...:-))

    VálaszTörlés
  5. óó, pedig ott most szívesen lennék... :o)
    köszi a tippet! :o)

    VálaszTörlés
  6. Pár hét, és igazi tavasz! Az nekik nincs...:-))

    VálaszTörlés