2011. február 24., csütörtök

Lángos

A fánk után alig egy héttel máris rávettem magam egy újabb olajbansütős merényletre...




Tészta:

500 g liszt
1 tasak száraz élesztő
1 kk cukor
1 ek só
kb. 250- 300 ml meleg tej


A lisztet tálba öntöm, a közepébe egy kis mélyedésbe szórom az élesztőt és cukrot, a sót mellé. Az élesztőre öntöm a tej egy részét, és hagyom felfutni. Ezután hozzáadom apránként a többi meleg tejet. Alaposan át kell dagasztani, és úgy adagolni a tejet, hogy lágy legyen, de nem ragacsos! Ha már elválik az edény falától, könnyű és homogén, liszttel megszórom, és betakargatva hagyom pihenni jó fél órát.





Ezután lisztezett kézzel kiszakítok egy almányi darab tésztát, a kezemmel széthúzom, lapogatom, míg jó tenyérnyi lesz, és a szélein kisujjnyi vastag.







Ekkor a forró olajba teszem. (hatos skálán ötödik fokozatú forróság)
Egy- két perc alatt megsül. megfordítom, és kiszedem.






Ha lecsöpögött róla az olaj, jöhet a lényeg: a feltét.
A piaci lángosonál található fokhagymás löttyöt én így fordítottam le: 4 gerezd fokhagymát összetörtem, felöntöttem 1 dl langyos vízzel, 1 kk olajjal és egy leleletnyi sóval. Előre érdemes elkészíteni, hogy oldódjanak az ízek.
Tejföl, juhtúrós tejföl, reszelt sajt, és a hozzám hasonlóan betegeknek akár baracklekvár is jöhet a lángoshoz :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése