2013. május 1., szerda

Kürtőskalács otthon

Apa találta az alapreceptet, amit kissé a saját ízlésemre igazítottam. A sütőforma végleges formája is saját fejlesztés...



Hozzávalók:

750 g liszt
2 cs száraz sütőpor
6 ek cukor
2 tojás
150 g olvasztott vaj
350-400 ml meleg tej
1 citrom leve és héja
2 cs vaníliáscukor

A hozzávalókat jó alaposan bedagasztom, és 30 percig hagyom kelni. Közben elkészítem a sütőformát: paradicsomos konzervdobozokat tekertem sütőpapírba.



Ha megkelt a tészta, vékonyra nyújtom, és csíkokat vágok.


A csíkok feltekerése elsőre nem is olyan könnyű feladat. Később úgy csináltam, hogy a tésztacsík végét a dobozra ragasztottam, és felette forgattam a dobozt, hogy ne a kezemre tapadjon.



Íme az én első, kissé csámpás kalácskám:


Megforgattam cukorban, a későbbieket fahéjas cukorban. Ekkor sodrás közben kissé meg is nyomkodtam, hogy egyenletesebb legyen a felszíne.




Egy tepsire nem érdemes túl sok formát zsúfolni, hogy egyenletesen piruljanak.


Légkeveréses sütőben, 180 fokon úgy 15-20 perc kellett.


Mondanom sem kell, melegen a legfinomabb...





1 megjegyzés:

  1. akkor már csak azt kellene kinyomozni, hogy nem légkeveréses gázsütőben mit kell tenni, hogy kell forgatni, vagy mi a szösz..? :D
    a.

    VálaszTörlés