2012. november 10., szombat

Boeuf Bourguignon – á la Julia Child

Minden fáradtságot megér, de előrehozom a tanulságot: csak a sütőben bő három órát kell rotyognia.



Nem egy könnyű és gyors vacsora...

Hozzávalók:



200 g húsos szalonna
1 tk olaj
1200 g sovány marhahús (pl. felsál)



1 sárgarépa
1 hagyma
1 kk só
őrölt bors
3 pohár száraz vörösbor
2 pohár húsleves (na ez plusz egy óra, ha épp nincs kéznél...)
1 ek paradicsompüré
2 gerezd fokhagyma
kakukkfű
babérlevél

Champignons sautés au beurre:

18-24 db apró gyöngyhagyma (vagy más, kevésbé erős hagyma)
500 g gomba
kevés vaj és olaj

A szalonnát felkockáztam, és 150 ml vízben 10 percig pároltam.



Közben felforrósítottam a sütőt 220 fokra. Kiszedtem a szalonnadarabokat, majd megpirítottam.



Szűrőkanállal kiszedtem a szalonnát, és félretettem, majd a zsírjában megpirítottam a nagyobb kockákra felvágott marhahúst.



Ezt is kiszedtem, végül az egyre szaftosabb zsírban a felaprított répát és hagymát is megpároltam.



Ezután visszakerült a serpenyőbe a hús és a szalonna is, majd meg kell szórni sóval, borssal, később 2 kanál liszttel, és 6-8 percig pirítani, óvatos kevergetés közben.



A ragut egy tűzálló edénybe kanalaztam, ráöntöttem a bort, a húslevest, a paradicsomot,a  fokhagymát és a fűszereket. Lefedve betettem a sütőbe, és 3 óra 20 percen át 160 fokon rotyogott.



Közben el lehet készíteni a köretet, például petrezselymes krumplit, és Champignons sautés au beurre-t, a vajon párolt gombát.

Az apró hagymát egészben, a nagyobbat vastag karikákra vágva párolom kevés vajon és olajon, míg megpirul kissé.



 Ekkor kell hozzáadni a nagyobb darabokra aprított gombát. Nem kell hozzá sem só, sem más fűszer, 7-8 perc alatt kész.



Ha kész a ragu, szűrőkanállal kiszedem a húst, a szaftot serpenyőbe öntöm, a zsírt lekanalazom, majd kissé sűrűbbre főzőm néhány perc alatt.

A gombát a húsra kanalazom, majd leöntöm a szafttal. kevés vörösbor épp marad még mellé...







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése